fbpx

Inwestowanie w filmy promocyjne dla nowego produktu, usługi czy dla firmy jako takiej jest relatywnie drogie – wymaga też znalezienia odpowiedniego, naprawdę znającego się na rzeczy studia filmowego. Wartość takiego przedsięwzięcia jest jednak nieoceniona, jeśli chodzi o długofalowe skutki, wpływ na wielkość sprzedaży oraz najważniejsze – przywiązanie i lojalność klienta. Jak dokładnie różnego rodzaju filmy promujące mogą pomóc w prowadzeniu biznesu?

Promocja marki wymaga wzbudzania emocji

Rozgłos to najlepsze, na co może postawić dynamiczna marka, szukająca dla siebie miejsca w biznesie. Skuteczna reklama dzisiaj nie opowiada jedynie o zaletach produktu, usługi czy samej marce – skuteczna reklama w ciągu kilkunastu sekund jest w stanie wywołać w odbiorcy – nieraz skrajne – emocje i sprawić, że ów zapragnie dowiedzieć się więcej, przetestować, spróbować, przekonać się na własnej skórze, dotknąć, porozmawiać, zapytać innych, podzielić się wrażeniami. To prosta droga do zdobycia rozgłosu – a ten zawsze przekłada się bezpośrednio na zainteresowanie produktem, marką i nawet nieświadome roznoszenie informacji o niej dalej. Dobra reklama, nawet w czasach wszechogarniających nas zewsząd bodźców, zrobi swoje. Oczywiście nie chodzi o to, by działać zgodnie ze strategią „nieważne jak mówią, byle mówili”. Faktem natomiast jest, że stworzenie miałkiej i sztampowej kreacji nie wzbudzi zainteresowania targetu – bez względu na budżet wpompowany w emisję.

Filmy promujące wykorzystują Internet

Chcąc zaistnieć i dać się we znaki konkurencji, nie trzeba inwestować w stworzenie spotu oraz emitowanie go w telewizji – znacznie lepszym sposobem na to, jak wypromować firmę, jest Internet. Statystyki pokazują, jak bardzo wideo wrosło w nasze życie, jak bardzo polubiliśmy formę mini-produkcji i jak chętnie po nią sięgamy na każdym kroku. To idealny moment, aby zainwestować w filmy korporacyjne – powinny być nietuzinkowe, pomysłowe, przyciągające uwagę, dające przysłowiowego emocjonalnego „kopa” lub bawiące do łez. To najlepszy sposób na to, by była odtwarzana na własne życzenie konsumenta. Nie można jednak zapomnieć, że do odniesienia sukcesu na tym polu konieczna jest fachowa realizacja. Promocja w postaci spotu wideo musi być wykonana w profesjonalnym studiu. Całą resztą zajmą się osoby od marketingu i zakupu mediów.

Jak firma zyskuje na ocieplaniu wizerunku?

Coraz częściej dobrze skonstruowane wideo staje się sposobem nie tylko na zwykłą promocję produktów marki, ale też na ocieplenie jej wizerunku. Robić to można na różne sposoby – ukazanie działania firmy „od kuchni”, wypowiedzi pracowników, pokazanie zaangażowania w akcje charytatywne itp. Na taki krok decydują się zwykle najwięksi gracze, chcący zwiększyć zainteresowanie ofertą, zdominować konkurencję w zakresie employer brandingu, czy zwyczajnie pokazać znanego wszystkim, ale dotychczas enigmatycznego giganta jako bardziej ludzkiego, z zupełnie codziennej, normalnej strony. Jak się okazuje – to działa. Takie zagrywki PR-owe sprawiają, że rośnie zainteresowanie produktami oraz samą firmą. Widać to także po ilości wyszukiwanych fraz związanych z danym brandem. A wiadomo, im bardziej ludzkie nam się coś wydaje, tym chętniej się do tego zwracamy. Ta zasada genialnie działa właśnie w obszarze sprzedaży, zwłaszcza w dobie wzrostu świadomości konsumenckiej i popularności działań odpowiedzialnych społecznie.

Nowatorskie sposoby reklamy firmy – jak to zrobić?

Zainteresowanie odbiorców, tworzenie filmów oraz Internet to trzy rzeczy prowadzące wprost do sukcesu. Wideo zachęcające do skorzystania z oferty firmy nie zawsze musi o niej mówić wprost. Czasem treści przekazywane między wierszami mają znacznie większe znaczenie. Promocja marki może przybierać różne formy, w tym prowadzenie popularnych dzisiaj vlogów, na których przedstawiane są zagadnienia dotyczące działalności marki. To dla niektórych garść fachowej wiedzy, dla innych ciekawa lektura, a dla jeszcze innych – cenna informacja wskazująca na pełen profesjonalizm, ukazująca zawsze intrygujące kulisy. Jak widać, biznes doskonale nadaje się do prowadzenia własnych video blogów w Internecie.

Zobacz też: produkcja filmów reklamowych

Video w internecie

Video w Internecie zwiększa szansę na zainteresowanie produktem

Prawda jest bolesna, ale jednocześnie pokazuje potencjał, jaki tkwi w skutecznej reklamie wideo. Konsumenci nie mają czasu ani cierpliwości, aby czytać – na temat produktów, nowych marek, usług, ciekawych ofert – dlatego kilka minut, jakie mają dla siebie, wykorzystują na angażujący więcej zmysłów obraz lub spot wideo, nie zaś na tekst. Jeśli promocja marki będzie odpowiednio skonstruowana, czyli film będzie treściwy, krótki, budzący zainteresowanie oraz emocje, a do tego będzie zachęcał do działania, z pewnością odniesie sukces – klient sprawdzi ofertę, wejdzie na stronę, zacznie wyszukiwać więcej danych. Na takim rozwiązaniu najwięcej może skorzystać biznes działający w sektorze nieskarżącym się na brak konkurencji.

Jak powinno wyglądać video reklamowe, aby było warte uwagi konsumenta?

Chociaż tak promowana firma w Internecie ma o wiele większe szanse na sukces, jednocześnie nie ponosząc nadmiernie wysokich kosztów marketingowych, musi pamiętać o jednym: tylko dobrze zrobiony film będzie skuteczną reklamą. Chcąc skorzystać z tej opcji, warto wybrać profesjonalne studio filmowe, które będzie doskonale zorientowane w obowiązujących w danej chwili trendach rynkowych, ale będzie też dysponować odpowiednim sprzętem, bez którego żaden dobry film nie ma prawa powstać. W przeciwnym wypadku produkt końcowy może okazać się odstraszającą antyreklamą.

Kliknij i oceń
[Wszystkich ocen: 3 Średnia ocen: 5]